tisdag 30 oktober 2012

Dags att lyfta blicken...

Mycket har hänt den sista tiden… efter mitt beslut…
Skilmässopapprena är registrerade…
Vi har bodelat…
Jag har köpt lägenhet…
Flyttar till en fyra den 3 december…
En månad kvar…
Flyttbil bokad…
Möbler beställda…
Sen börjar varannan-vecka-livet…
Jo..det är lite läskigt…men fortfarande…
Jag har aldrig varit så säker på ett beslut någonsin…
Känns som omgivningen väntar på att jag ska bryta ihop…
Men…
Jag har fällt så mycket tårar längs vägen…
Fram tills den dagen jag fattade mitt beslut…
Jo…ibland kryper jag ihop i en hög på badrumsgolvet…
Gråter…
Skakar…
Otröstlig…
Biter hårt i en handduk…för att inte skrika rätt ut…
Klart som f-n att det känns som ett misslyckande…
Klart jag önskar att det kunde blivit annorlunda…
Men…
Jag väljer just nu att vara tacksam för det som varit bra…
Och blicka framåt!
Lyfta blicken!
Bygga…
Något nytt…
Med mina tjejer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar