söndag 24 mars 2013

Målbild

Slutet på mars…
Snart fyra månader sedan flyttlasset gick…
En hel livstid…

Det har skruvats…
I köket står det en bänk, ett bord och två stolar, allt i vitt…
Ovanpå bänken ligger en grå fårskinnsfäll…
Både min och tjejernas favoritplats…

I alla rum är möblerna på plats…
Boar in oss…
En ny kudde…
Lite tulpaner…

Snart varmare hoppas jag…
Då ska det fyllas på med växter i alla rum…

I det inre rummet…
Där är det också dags att fylla på…

Träna…
Bygga kroppen…utifrån och in…
Adrenalin…
Positiv energi…

Hjärtat och hjärnan…
Mental träning…
Inifrån och ut…

Hitta det ultimata klistret…
Det som kan lappa och laga ihop det som gått sönder längs vägen…

Så jag kan börja klättra uppåt igen…
Längs den lodräta väggen…
Hitta de där sprickorna att klamra mig fast vid…

För uppåt ska jag…
Utan klättersele och säkerhetslina…

Själv…

Och när jag står därpå toppen ska jag skrika!

Mamma! Jag klarade det!
Såg du?!!

Jag klarade det!

Vi ses på toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar