torsdag 15 september 2011

Mamma...hör du mig?

Jag besökte en läkare igår...
Hon sjukskrev mig...
På pappret till Försäkringskassan står det...akut sorgereaktion...

Lite mer än en vecka har gått...
En evighet...
Vet inte hur många gånger jag lyft luren för att ringa...
Och berätta för dig...
Om allt som hänt den senaste tiden...
Hur ofattbart svårt det är att förstå och att ta till sig...

Jag saknar dig så jag går sönder...
Det gör så ont...

Att aldrig mer få höra din röst...
Att aldrig mer få krama dig...
Aldrig mer få höra ditt skratt...

Igår var det 5-årskontroll för A...
Hon växer så det knakar...111 cm nu...
Lilltjejen är inte så liten längre...
Men alldeles för liten för att inte ha sin mormor kvar...

Ikväll frågade hon;

"Mamma, kommer vi få en ny mormor nu?"
"Nej, svarade jag...ingen kan ersätta mormor..."
"Men mamma...man kan väl inte vara utan en mormor heller?"

E...hon trivs fint i skolan nu...
Stora lilla E...
Hon säger att hon visste hur det skulle gå...
Vi pratar mycket...fäller en tår...
Kloka, kloka E...

Lyssnar på "Visa vid vindens ängar"...
Mamma...den du lärde mig som liten...minns du?
En visa jag och barnen sjungit tillsammans sen de var riktigt små...

Imorgon är det fredag här på jorden...
Fredagsmys...
Fina, fina svärmor, M's syster och bror med fru och barnens fina kusiner kommer förbi...
Jag har visst fyllt år...
Blev så fint firad av storebror med familj, lillebror och moster med familj förra helgen...
Kom på mig själv att leta efter dig bland de andra i soffan...

Det går inte in...

Igår fick jag en fantastisk bukett av en leverantör på jobbet...
Idag låg det en ängel i brevlådan...

Så många tårar...från folk som aldrig mött dig...
Så många kramar...
Så mycket omtanke...

Men det går inte in...

Godnatt mamma...
Nu ska jag försöka sova...
Kramar din kudde..ser du det?

Din Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar