fredag 11 november 2011

Nästa tråd..

Mars 1998...
Flyttlasset går...
Bort...
Till den stora staden...

Som jag drömt om...
Sen jag var 6 år...
Då...
Bestämde jag mig...
Att där...där ska jag bo när jag blir "stor"...

Nu har jag bott här i snart 13 år...

När jag varit borta långt eller bara en kort bit bort...
När jag närmar mig staden...
Broarna...
Husen...
Siluetterna i sommarljuset...
På morgonen innan alla vaknat...
När månen lyser över fjärden...

Då är jag hemma...

Men ändå...
Rotlös...

Men...
Vad är rötter?
Huset där du bodde som liten?
Din farmor?
Syskonen?

Jag vet inte...

Kanske allt som gjort dig till den du är idag?

Varje liten tråd...
Väver en bild...
Av dig...

Alla mina "trådar"...
I olika färger...
Väver en bild...
Av mig...

Ser "väven" i spegeln...
Den är inte klar...

Vilken färg bär nästa tråd?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar