fredag 26 augusti 2011

Allt är som vanligt...men ingenting är sig likt...

Två dagar i rad...som det känns ganska okej när jag vaknar...
Det börjar sjunka in...med vardag...skolstart...dagis...hämtning och lämning...

Roligare på jobbet...
Det börjar lossna...
Bitar som faller på plats...och får mig att se saker från ett annat perspektiv...
Tar mig tid att analysera...innan jag gör...
Inte det att jag inte är noggrann annars...
Men springer ofta och "gör" innan jag tänkt ett steg längre i processen...
Just för att "göra" är det jag är bäst på...och nog tycker är roligast...

Sen sommaren...är allt som vanligt...men ingenting är sig likt...

Motsägelsefullt?
Mmm...
Vet inte...men känns som att jag landat...i att det är okej att skynda långsamt ibland...
Analysera och reflektera...tycka...tänka...
 

Mamma lät trött idag igen...
Magen är inte snäll mot henne...

Funderar mycket på om det syns något på henne nu...
Kan man se?

När min gamla morfar var sjuk...då fick han en annan blick...
Huden antog en annan ton...


Nu nalkas en ny helg...
Får vara tillsammans med familjen igen...
Ett barnkalas även denna helgen...men bara ett ;)

Fixa klart lilltjejens rum...
Blir galen på alla grejer överallt...
Ett under att jag inte exploderat av all röra...

Vardagen blandas med många tankar...

Minnen...

Framtid...

Livsglädje..kontra sorg och rädsla...

Vi är bara människor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar