söndag 28 augusti 2011

Stand-by

Pratade med mamma igår...och idag...
Ikväll lät hon så mycket tröttare än tidigare...
Har inte fått behålla maten sen i fredags...
Jag ringde sjukhuset för att rådgöra...
De tyckte hon skulle komma in direkt...
Ringde storebror som bor nära mamma och han  åkte dit direkt och körde upp henne...
Nu ligger hon inlagd med dropp och smärtstillande...

Hoppas hon kan hämta lite krafter nu inför alla provtagningar som komma skall denna veckan...

Jag står på stand-by-läge hela tiden...
Beredd att packa väskan och åka direkt...
Om allt håller sig stabilt åker jag ner som planerat på onsdag efter jobbet för att vara med på koloskopin på torsdag...
Om något förändras innan dess åker jag på stört...

Carpe diem...fånga dagen...
Planerar...men har hela tiden en plan B...

Fått undanstökat mycket denna helgen...
Lilltjejens golv är snart på plats...
Lite lister och småfix och sen kan vi beställa sängbotten ställa in allt det andra igen...
I stora tjejens rum är det lite lampor och fina krokar som ska upp...
Och sen ska jag köpa de där fina porslinsknopparna till deras garderober som jag kollat in...
Rensat uteförrådet...slängt kopiösa mängder skräp...

Varit på Östermalma med makens släkt...
En kanonfin dag i en fantastisk miljö...
Dit åker jag gärna igen!
Skönt att komma bort en stund och låtsas att allt är som vanligt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar