söndag 9 oktober 2011

Brodyren på ett lakan...

Följer med fingrarna längs brodyren på lakanet...
Det doftar mamma...
Mammas tvättmedel...

Brodyren bildar ett mönster...
Små blommor...blad...
Som leder fram...
Till ett hjärta...

Varsamt broderat...
För hand...
En gång för längesen...
Av vem?

Saker...
Runt omkring mig...
Alla med en egen historia...

Dofter...
Minnen...

Minnet av hur det kändes när jag varsamt klappade din kind...
En sista gång...

Len som sammet...
Slät...
Avslappnad...

Vacker...

-------

"Mamma...änglarna gråter...sa E & A häromdagen när det regnade..."
De pratar mycket om dig...

Ikväll regnar det igen...
Jag hoppas att du inte gråter mamma...
Att du mår bra och är lycklig nu...

Ja...jag vet...
Jag gråter också...
För...du fattas mig...

Drömde om dig häromnatten...
Du höll om mig...
Höll fast mig...

Jag kunde inte komma loss...
Kunde inte andas...

Var det så det var för dig?
Innan du släppte taget?

Då när du andades så tungt så tungt...
När varje andetag var en kamp...

Vaknade...
Rädd...
Andfådd...
Hjärtklappning...

Sakta...sakta försökte jag lugna mig...

Bredvid låg mina skatter...
Andades lugnt...
Lät mig vaggas till sömns av deras andetag...

--------------------

Läste kärleksboken som godnattsaga med mina älskade små tjejer ikväll...
På sista sidan var det en massa brustna hjärtan...

 "Där är ditt mamma sa de och pekade på ett trasigt hjärta..."

De förstår...
Trots sin litenhet...
Så mycket kloka tankar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar