torsdag 20 oktober 2011

Tandlös...

Min tand är lös...min tand är löööös...

Mamma, minns du hur du alltid sjöng den för oss när vi var små och var på väg att tappa våra tänder?

Ikväll hände det!
Såg du?
Hörde du hur världens underbaraste lilla E låg i vårt sovrum och pratade med dig?
Såg du när hon gick ut på trappan med tanden i glaset och visade upp den mot himlen och flinade med sin fina lilla glugg?

"Mormor ser du?" frågade hon...

Sen låg hon spänt och väntade på att Pappa M skulle komma hem så att hon fick visa även honom...

A fick magsjuka inatt...
Lilla söta A...
Typiskt just när jag ska iväg...

Men...
Imorgon åker jag ändå...
M är ju hemma så det går fint...
Även om mammahjärtat värker...
Imorgon får jag krama på Mathias och Andreas igen...
Äntligen...
Två veckor sen sist...
Känns som en evighet...

På lördag är det dags...
Då tar vi båten...
Med din urna...
Till havs...

Då...
Samlas vi tre musketörer...
För att ära och minnas den fjärde...
Dig...

Och som vi minns!
Jag pratar med dig varje dag...
Hör du det?

Ser du mig när jag går ut på trappan varje kväll...
Och ser upp mot himlen och säger godnatt mamma...
Glöm inte...

Jag glömmer aldrig...
Aldrig någonsin...

Hör ofta din röst inne i mitt huvud...

Jag kan inte krama dig...
Inte se dig...

Men...
Du bor för alltid i mitt hjärta...

För alltid....

Älskad...

Saknad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar